Termeni si conditii rezervare bilete de avion

Termeni si conditii generale

Termeni si conditii generale

Termeni si conditii Rezervare bilete de avion

Termeni si conditii Rezervare bilete de avion

Termen si conditii Rezervare cazare

Termen si conditii Rezervare cazare

Termeni si conditii Rezervare pachet charter

Termeni si conditii Rezervare pachet charter

Termeni si conditii Rezervare Avion & Cazare

Termeni si conditii Rezervare Avion & Cazare

Termeni si conditii

Rezervare bilete de avion

Acest document se refera la conditiile si informatiile precontractuale ce guverneaza Contractului privind pachetul de servicii de calatorie cf. Ordonantei 2/2018.

I. REZERVAREA / MODIFICAREA / ANULAREA

  1. Pretul unui bilet de avion devine ferm, impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, numai in momentul in care este eliberat de agentie.
  2. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana, independent de vointa agentiei.
  3. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. Inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale.

II .PRETUL

  1. Rezervarile se fac cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei aeriene.
  2. Pentru activitatea specifica, Agentia ULTRAMARINTM.RO poate aplica urmatoarea politica de tarife de serviciu, denumite pe scurt TS. TS (taxele de serviciu) nu sunt returnabile in caz de anulare sau modificare a biletului de avion.



ULTRAMARINTM.RO aplica o taxa de serviciu intre 0 % si 30 % din valoarea biletului si este nereturnabila in caz de anulare a calatoriei daca conditiile rezervarii permit, fie intr-o situatie voluntara, fie intr-o situatie involuntara, cu exceptia situatiei in care serviciile nu au putut fi confirmate de catre ULTRAMARINTM.RO, conform comenzii.

Agentia percepe taxa de serviciu de 20 EUR / bilet / tranzactie de procesare modificare sau refund.

  1. Pretul oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion.

III. BILETUL DE AVION

  1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul.
  2. Conditiile contractului si informatiile inscrise pe biletul de avion completeaza prezentele conditii generale. Se considera ca pasagerul care a intrat in posesia biletului de avion a luat la cunostinta de toate aceste informatii.
  3.  Serviciul de zboruri combinate

Prin intermediul Sistemului de Rezervare utilizatorii pot rezerva zboruri combinate. Acestea sunt formate din cel putin 2 zboruri de la mai multe linii aeriene, unde fiecare zbor este considerat un serviciu separat, in conditiile in care liniile aeriene nu coopereaza in vederea organizarii de zboruri conectate (asociate).



Rezervarea de zboruri combinate implica o achizitie finala de mai multe bilete de avion, de la linii aeriene diferite, ce cuprind mai multe zboruri cu transfer(uri). Pentru fiecare bilet de avion in parte se aplica termenii si conditiile fiecarei linii aeriene specificate.

In cazul zborurilor combinate, tinand cont de faptul ca zborurile sunt achizitionate ca si servicii separate, este obligatia pasagerului sa se asigure ca pentru fiecare zbor indeplineste urmatoarele:

    • check-in la toate companiile aeriene si pentru fiecare segment de zbor in parte
    • ridicarea si predarea bagajelor dupa si inainte de fiecare zbor
    • schimbarea terminalului sau a aeroportului de unde se efectueaza aterizarea/decolarea. Considerand ca Utilizatorul rezerva bilete de avion de la linii aeriene diferite, si existand posibilitatea sa intampine dificultati la utilizarea unora dintre conexiuni, agentia ULTRAMARINTM.RO inca de la momentul rezervarii informeaza ca sunt “Conexiuni Negarantate”, fie in cazul unui timp foarte scurt intre transferuri, anulari, intarzieri sau schimbarea orei de decolare, modificari datorate liniilor aeriene.
  1. Servicii aditionale Prin servicii aditionale se intelege adaugarea oricarui serviciu de care Utilizatorul doreste sa beneficieze pentru zborul rezervat si care nu este inclus in tariful biletului de avion (spre exemplu: bagaj de cala, imbarcare cu prioritate, loc preferential, etc.).



In functie de compania aeriana, ruta si perioada de calatorie, Utilizatorul poate rezerva zboruri care au sau nu incluse anumite servicii aditionale. In majoritatea cazurilor, aceste servicii, atunci cand nu sunt incluse in tariful biletul de avion, pot fi adaugate contra unor taxe suplimentare percepute de liniile aeriene, fie in timpul procesului de rezervare, fie ulterior.



Unele linii aeriene nu permit adaugarea serviciilor aditionale de orice natura dupa efectuarea formalitatilor de check-in online.Agentia nu poate fi facuta responsabila in cazul in care linia aeriana nu poate onora favorabil solicitarea Utilizatorului.



Procedura de check-in online reprezinta inregistrarea Utilizatorului direct in sistemul de check in al companiei aeriene, inainte de data si ora programata a zborului, in vederea evitarii achitarii taxei de inregistrare in aeroport in cazul unor companii aeriene, sau pentru facilitarea formalitatilor de inregistrare la aeroport.



Procedura de check in online este in obligatia si responsbilitatea pasagerului.

In vederea inregistrarii, companiile aeriene pot solicita informatii aditionale cu caracter personal despre Utilizator (spre exemplu, data nasterii, numarul pasaportului sau al cartii de identitate, date de contact actualizate etc.), iar Utilizatorul se obliga sa ofere detalii corecte, complete si in timp util pentru finalizarea procesului.

  1. Low - cost

Pentru asa-numitii transportatori low-cost, rezervarea unui transport aerian este sinonima cu achizitia acestuia. Pentru ca rezervarea sa fie valabila, trebuie sa fie confirmata plata pentru costul total al zborului. Biletele sau rezervarile la transportatorii low-cost sunt nerambursabile, ceea ce inseamna ca, dupa confirmarea de plata si dupa eliberarea biletului, nu exista nici o posibilitate de a obtine rambursarea in caz de anulare. Biletele pentru transportatorii low cost pot suferi modificari, in functie de conditiile diferite ale fiecarui transportator si sunt disponibile pe site-urile respectivilor transportatori.



Compania aeriana are dreptul de a modifica orarul de zbor, prin urmare, agentia noastra nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea mentionata in programul excursiei.

IV.DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR

  1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.
  2. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate pe site-ul www.ultramarintm.ro, inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion, odata cumparat, se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputand sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.
  3. Pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 3 ore inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare.
  4. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii :
    • pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare
    • pasagerul este refuzat la imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie etc) sau in situatia unui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria
    • alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita
  1. Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului, pentru situatii de suprarezervare sau pentru servicii aferente zborului (ex – pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei aeriene.

In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.

  1. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale.
  2. Pasagerul trebuie sa prezinte la imbarcare un document de calatorie(Carte de identitate, Pasaport) valabil minim 6 luni de la data iesirii din tara, sau pasaport electronic -nu temporar ) .Pasagerul are obligatia de a se informa despre conditiile de calatorie la autoritatile romane ( Politia de Frontiera, Ministerul Afacerilor Externe, Ambasada sau Consulatul tarii vizitate). Pasagerul are obligatia sa se asigure ca este in regula din punct de vedere al tuturor formalitatilor necesare calatoriei ( politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc), agentia neavind nicio raspundere in fata pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la imbarcare dintr-unul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei.
  3. Agentia va informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatilor necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion.

V. INCETAREA CONTRACTULUI

  1. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii :
    1. cand anularea/intarzierea/decalarea zborului a fost facuta de catre lini aeriana pentru zboruri regulate sau in regim de charter
    2. cand nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare si instiinteaza calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si inainte de inceperea executarii pachetului, putand sa ofere calatorului rambursarea completa a tuturor serviciilor achitate din pachet ( materiala sui prin reprogramare)conform optiunilor oferite de linia aeriana pentru zboruri regulate sau in regim de charter.
  1. Calatorul poate inceta contractul in orice moment. In cazul in care calatorul inceteaza voluntar contractul, acesta are obligatia sa suporte penalitatile de incetare agreate la momentul efectuarii rezervarii/ corespunzatoare ofertei, respectiv pretului platit.

VI.RECLAMATII

  1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris pe adresa de e-mail office@ultramarintm.ro.
  2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris nu vor fi luate in considerare.
  3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia data apartine companiei aeriana, in calitate de proprietara a biletului.

Agentia va informa pasagerul despre solutia data de companie reclamatiei, in scris.

In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul.

  1. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri.
  2. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion.

VII.ARANJAMENTUL DOCUMENTELOR DE CALATORIE

Cerintele legate de pasaport si vize, inclusiv termenele aproximative de obtinere a vizelor si informatii referitoare la formalitatile legate de sanatate in tara de destinatie, sunt in sarcina exclusiva a calatorului care trebuie sa se informeze oficial de WWW.MAE.ROWWW.POLITIADEFRONTIERA.RO, AMBASADE,etc.

VIII. ASIGURARI

Agentia ULTRAMARINTM.RO, recomanda calatorului asigurarea facultativa care sa acopere costurile incetarii contractului de catre calator sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz de accident, de boala sau de deces.

IX. DISPOZITII FINALE

  1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA , in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTITUTIA ROMANIEI.
  2. Afisarea pe site-ul www.ultramarintm.ro a prezentelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare.
  3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.
  4. Termenii si conditiile contractuale corespund prevederilor legale in vigoare la data redactarii si reprezinta termenii contractuali generali care guverneaza Contractul de comercializare incheiat intre Agentia de turism ULTRAMARINTM.RO si Calator/turist , in functie de obiectul contractului ( bilet de avion , cazare, pachet dinamic, pachet charter )

Termenii de mai jos sunt echivalenti si au intelesul prevazut in OG nr. 2/2018, dupa cum urmeaza:
- turist = calator = orice persoana care doreste sa incheie un contract sau care are dreptul sa calatoreasca pe baza unui contract incheiat in conditiile prezentei ordonante
- agentie =agentia de turism care desfasoara activitatea de intermediere.

X. Termenii si conditiile se aplica atat biletului de avion individual cat si biletului de avion ca parte componenta dintr-un pachet dinamic (citybreak), independent de termenii si conditille serviciului de cazare din pachetul dinamic , fiecare serviciu supunandu-se propriilor conditii de comercializare.